TAMUSALAM

اشْهَدُ انْ لّآ اِلهَ اِلَّا اللّهُ وَ اَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّدً اعَبْدُه وَرَسُولُه

I am the servant of ALLAH `Azzawajalla. I am nothing and I have nothing.


"Saya menulis kerana dalam perjalanan pulang; terlalu banyak pertanyaan yang belum terjawab & harus dijawab dalam hidup ini,dan dengan menulis mungkin salah satu cara mencuba menjawabnya satu persatu,semoga kita memahami substansi sesuatu-hakikat. InsyaAllah...."

Monday, November 8, 2010

Binaan Arkitek dan Tenaga

Bismilahirahmanirahim.....
Asalamualaikum dan salam sejahtera...

Masjid Kubah Emas.

Masjid Kristal Kuala Terengganu.

Bagan Budhist.

Sof Mathias Church.

Piramid Moden.

Piramid purba.



Untuk memahami mengapa sesetengah bangunan dibina sedemikian, korang pertamanya mesti memahami konsep tenaga. Beberapa bangunan dibina untuk satu tujuan iaitu menyalurkan tenaga. Namun semua itu tidak mungkin terjadi tanpa korang. Perkara-perkara yang dilakukan didalam bangunan itu menentukan jenis tenaga apa yang disalurkan. Dan seperti semua benda di dunia, ia boleh digunakan untuk kebaikan atau keburukan.



Apakah binaan yang paling cekap menyalurkan tenaga? Piramid, kubah dan oktagon. Rekaan ini adalah yang paling kuat dan efisien dalam menalurkan tenaga. Para elit memahami konsep ini dengan baik, kerana ia dibuktikan dalam cara mereka membina bangunan mereka. Sementara masjid, gereja, dan sinagog (rumah ibadat yahudi), direka bentuk untuk menyalurkan tenaga positif. Para elit membina bangunan mereka untuk menyalurkan tenaga negetif. Dan di penhujung hari, ia menjadi satu pertempuran antara tenaga. Dajjal tidak boleh muncul jikalau tenaga di dunia ini ada pada satu kadar tertentu.



Berikut adalah beberapa jenis binaan bangunan sekarang ini. Dan korang boleh melihatnya jika korang mencari. Bangunan-bangunan yang menggunakan bentuk-bentuk seperti bebola (orb), penyilangan dua satah, piramid, pencantuman (fusion), dan semestinya pencakar langit tertinggi di dunia, Burj Dubai. Sejak menara itu melepasi ketinggian 2,300 kaki beberapa ketika dahulu, Dubai berada dalam keadaan kabus hampir setiap kali. Ia sekarang berada pada 2,950 kaki dan masih meninggi. Dubai yang dulunya merupakan sebuah kawasan tanah pasir tandus, telah sekarang menjadi kawasan berkabus. Tiada ahli kaji cuaca boleh menerangkan fenomena ini. Hairan bukan?



Burj Dubai.

Tetapi hanya benda hidup sahaja yang boleh menghasilkan tenaga yang di kaut. Bangunan yang bertujuan untuk menyalurkan tenaga negetif mahupun positif berada disekeliling korang. Dan apa sahaja bentuk perbuatan dan perilaku yang dijalankan di dalam bangunan-bangunan ini adalah penentu kepada tenaga yang di salurkan.

 Jika korang membuat kajian, bahawa bangunan-bangunan penting dunia di bina di atas persilangan ‘garisan Ley’. Garis-garis Ley menandakan titik tenaga strategik pada bumi. Apabila geometri suci, garis-garis Ley, dan binaan arkitek disatukan, akan terhasillah sesuatu yang dinamakan ‘Stargate’. Membuka pintu ke alam lain.


Kedudukan Garisan Ley (Gambar 1).


Kedudukan Garisan Ley (Gambar 2).


 Jika korang ingin memahami tentang pembentukan ‘stargate' (Gerbang bintang),Perhatikan gambar di bawah berikut, dan cuba korang membuat perbandingan bagaimana tenaga yang di salurkan amat berkait rapat dengan binaan arkitek berikut:   

model Piramid yang sedang menyalurkan tenaga.



Stargate.


Jika korang ingin memahami tentang pembentukan ‘stargate’ (Gerbang bintang),Perhatikan gambar di atas berikut, dan cuba korang membuat perbandingan bagaimana tenaga yang di salurkan amat berkait rapat dengan binaan arkitek berikut (rujuk gmbar Bintang Daud).


Gambar berikut adalah sebuah model piramid dan gambaran sebuah tenaga yang disalurkan. Jika korang membuat perbandingan di antara keduanya, korang akan dapati sebuah sebuah segi tiga di bawah (mewakili piramid), dan sebuah segitiga di atas (mewakili tenaga). Ia adalah seperti berikut(rujuk gambar Model Piramid dan tenaga, stargate ).



Saya perlu tanya kepada korang, di mana korang biasa menjumpai simbol-simbol ini? Korang selalu melihatnya pada bendera sebuah negara bukan? Simbol ini berada pada bendera israel. Sekarang korang boleh faham apakah tujuan sebenar mereka. Dan betapa banyaknya piramid moden sekarang ini. Boleh dikatakan di kebanyakan tempat khususnya ditempat yang banyak terdapat persilangan garisan ley. Di sini korang boleh konklusikan bahawa pengaruh mereka sungguh kuat.

Bintang David Pecah 1.

Bintang David Pecah 2.


Bintang David.






Bintang pada bendera Israel ini di panggil sebagai 'Star of David' (bintang Daud). Tahukah korang bahawa asal-usulnya? Ia adalah hasil adaptasi daripada lambang keluarga Rothschild (bandingkan lambang dengan bintang israel dengan lambang keluarga Rothschilds) .

Bendera Israel.

* dua garisan dibahagian atas dan bawah bendera pula melambangkan sungai Nill dan Tigris yang telag mereka tawan.


Lambang Keluarga Rothschild.

Mengapa terdapatnya persamaan ini? Korang salah jika korang menganggapnya ia adalah satu kebetulan, jika korang betul-betul mengkaji sejarah lalu, ia ada perkaitanya dalam sejarah yang lepas. Setiap apa yang berlaku ada sebab dan alasannya. Begitu juga dengan peperangan, ada sebab dan tujuannya ia di cetuskan. Bintang ini juga melambangkan ‘persilangan dua alam’. Dalam kes zionist, ia melambangkan persilangan kejahatan. Obelisk adalah merupakan salah satu binaan kejahatan bagi Firaun terdahulu. Dan ia masih boleh di lihat dan di dapati di sekeliling kamu.


---------------------------------------------------------------------------------------



Tiang Obelisk Ramese II.

Tiang Obelisk Auf Dem.

Dan banyak lagi tiang-tiang seperti ini wujud...Tidakkah korang hairan kenapa binaan ini wujud secara berterusan sejak zaman berzaman?

Kumpulan illuminati (Freemasons) diasaskan oleh orang-orang yang mengaku penyembah syaitan, iaitu keluarga Rothschilds. Kamu rasa siapa yang memerintah dunia kita sekarang? Ia adalah keluarga perbankan Zionist. Kebanyakannya di kawal oleh Rothschilds dan Rokefellers. Siapakah yang membekalkan duit kepada Hitler dan perang dunia sebelum ini? Jawapannya adalah keluarga Rothschilds dan Rokefellers.




Simbol  Bintang Merah  Rothschilds (pengasas Freemasons).    

       

P/s: Untuk mengetahuinya dengan lebih lanjut tentang perkaitan ini, sila rujuk posting berkaitan Istana Nabi Sulaiman a.s. (Solomon Temple) akan datang.

Namun, perlu diingat. Walau sekuat mana pun mereka mencuba, dengan belas ihsan dari Allah s.w.t pihak yang memperjuangkan kebenaran pasti tetap akan menang. Ada banyak lagi benda di dunia ini dari apa yang disalurkan kepada korang melalui televisyen. Carilah apa yang berada di kawasan korang. 





Fikirkannya...dan korang akan dapat jawapannya..

Wallahu'alam...













No comments:

Post a Comment